Ansatte ved Oslo Rådhus får nå prøve vinter-el-sykling

På onsdag 2. november lanserte vi "Sykle, så klart" hos Oslo Rådhus, og på fredag kom snøen! Med vinterdekk på elsyklene kan ansatte ved Rådhuset prøve seg på både vintersykling og elsykkel. Og skal vi tro finansbyråd Robert Steen vil de ansatte som skaffer seg elsykkel, smile enda bredere enn de som kjører Tesla.

Onsdag 2. november lanserte vi "Sykle, så klart" på Oslo Rådhus. Det betyr at de ansatte ved Oslo Rådhus nå kan prøve elsykkel i en hel uke ved å registrere seg og logge seg inn på sykle.moveabout.no, med ansatteposten. De ansatte låner elsykler en hel uke fra butikkene Buddy Bike, EVO Elsykler, Felgen Sykkelverksted og Scushi elsykkel. Slik kan de lettere finne ut av om elsykkel er noe for dem i deres hverdag.

Forrige helg falt snøen, noe som betyr at de ikke bare får prøve elsykkel, men de får også forsøke vinter-el-sykling. Alle sykkelbutikkene er nå i god gang med å bytte om til vinterdekk slik at alle syklene er klare for utlån på vinterføre.

"Ved å gi sine arbeidsplasser muligheten til å prøve elsykkel i en hel uke er Oslo Rådhus med på å oppfylle Oslos kommunes målsetning om å oppnå en sykkelandel på 16 % innen 2025 " meddelte Alejandro Fujentes i Oslo kommune.

"Vi er veldig glade for at Oslo Rådhus går foran som et godt eksempel og viser at sykling er en god måte å komme seg frem på hele året og ikke bare i vintersesongen" sier kontorleder i Naturvernforbundet i Oslo og Akershus, Maria Andersen.

Vil du at din arbeidsplass skal begynne å sykle?

Vi ønsker å få med enda flere arbeidsplasser på å gjøre målrettede tiltak for å fremme sykling blant egne ansatte. Det viktigste tiltaket er at alle ansatte får mulighet til å prøve elsykkel for ei uke. Et viktig poeng med å jobbe mot arbeidsplasser er at man når ut til folk som ikke ellers ville forsøkt å sykle. Dersom du er interessert i å få med din egen arbeidsplass kan du kontakte Maria Andersen på epost: maria@noa.no.

Vil du prøve elsykkel? Kom på Rådhusplassen kl 12:00 på lørdag eller meld deg inn i Naturvernforbundet

Nå har vi god kapasitet i antall sykler. Derfor gir vi de 20 første som melder seg på lørdag 12. november mulighet til å prøve elsykkel gratis for ei uke. Fram til nyttår kan nye medlemmer får tilgang til å prøve elsykkel i vervepremie, og medlemmer får tilgang så sant det er kapasitet ved å sende epost til noa@noa.no med navn, epost og telefonnummer.