Ansatte ved Oslo Rådhus får nå prøve vinter-el-sykling

På onsdag 2. november lanserte vi "Sykle, så klart" hos Oslo Rådhus, og på fredag kom snøen! Med vinterdekk på elsyklene kan ansatte ved Rådhuset prøve seg på både vintersykling og elsykkel. Og skal vi tro finansbyråd Robert Steen vil de ansatte som skaffer seg elsykkel, smile enda bredere enn de som kjører Tesla.

Onsdag 2. november lanserte vi "Sykle, så klart" på Oslo Rådhus. Det betyr at de ansatte ved Oslo Rådhus nå kan prøve elsykkel i en hel uke ved å registrere seg og logge seg inn på sykle.moveabout.no, med ansatteposten. De ansatte låner elsykler en hel uke fra butikkene Buddy Bike, EVO Elsykler, Felgen Sykkelverksted og Scushi elsykkel. Slik kan de lettere finne ut av om elsykkel er noe for dem i deres hverdag.

Forrige helg falt snøen, noe som betyr at de ikke bare får prøve elsykkel, men de får også forsøke vinter-el-sykling. Alle sykkelbutikkene er nå i god gang med å bytte om til vinterdekk slik at alle syklene er klare for utlån på vinterføre.

"Ved å gi sine arbeidsplasser muligheten til å prøve elsykkel i en hel uke er Oslo Rådhus med på å oppfylle Oslos kommunes målsetning om å oppnå en sykkelandel på 16 % innen 2025 " meddelte Alejandro Fujentes i Oslo kommune.

"Vi er veldig glade for at Oslo Rådhus går foran som et godt eksempel og viser at sykling er en god måte å komme seg frem på hele året og ikke bare i vintersesongen" sier kontorleder i Naturvernforbundet i Oslo og Akershus, Maria Andersen.

Vil du at din arbeidsplass skal begynne å sykle? Les mer her.

Lurer du på om din arbeidsplass er med? Se oversikten her.

Vil du prøve elsykkel? Registrer deg nå på sykle.moveabout.no