Det er nok nå - vedlegg

Artikkelen ble sist oppdatert: 01.11.2020

Klesbyttedag Holmlia Kristin Kværnsveen med datter
6.april 2019

Bli med på den store klesbyttedagen

Det er over 100 ulike klesbyttearrangementer den 6. april. Men kanskje det ikke er noe i ditt lokalmiljø? Det er ikke for sent å arrangere ditt eget arrangement.

Velkommen til årsmøte i NOA

Alle medlemmer er velkommen. Her finner du saksliste og alle årsmøtepapirer. Det er enkel servering. Etter årsmøtet blir det et foredrag.

44758697_2173111959683060_100515441750835200_o

Område for tiurleik beskyttet etter naturmangfoldsloven

04.03.2019 | Sist oppdatert: 13.11.2019

I april 2017 ble det gitt tillatelse til å bygge sommerbilvei i Sigdal kommune, en vei som ville berørt et av landets største områder for tiurleik og også viktige dag- og oppvekstområder for arten. Naturvernforbundet påklaget vedtaket november samme år. I mars 2019 ble klagen tatt til følge av Fylkesmannen i Oslo og Viken som fant at saken ikke var tilstrekkelig opplyst og at kommunen ikke hadde oppfylt utredningsplikten. Dermed ble tillatelsen trukket tilbake.

Søndre sandås

NOA på ny adresse

I oktober flyttet NOA endelig til Søndre Sandås på Sognsvann: Her holder vi åpnet kontor mandag -torsdag 10-14. Vi har mye aktivitet utenfor kontoret i høst og vi er litt færre på kontoret frem til jul, så fint om du ringer først, om du har tenkt deg innom. Vårt telefonnummer er fortsatt: 22383520.