Hva er Rogalandsskogen?

Svaret får du av fylkeskogmester Stein Bomo på Vitenfabrikken i Sandnes på torsdag (6.oktober). Nordtrønderen Bomo har tråkket på kryss og tvers i Rogalandsskogene i mer enn 10 år, og vet det meste som er verdt å vite. Foredraget begynner kl. 18.30 og det er fri adgang.

«Rogalandsskogen til glede for samfunnet og folk flest» har Stein Bomo kalt foredraget sitt. Han forteller hva Rogalandskogen er og hva den betyr for verdiskapning, rekreasjon og naturmangfold. Skogbrukets planer om å plante mer gran på kysten blir også et tema i foredraget.

I følge FN´s internasjonale skogår 2011 finnes 80 prosent av jordens biologiske mangfold i skogen. Skogen dekker 31 posent av jordens landareal og er hjemmet til 300 millioner mennesker verden over.

Skog er et spennende tema du ikke bør gå glipp av. Stein Bomos foredrag begynner kl 18.30 og vi avslutter seinest kl. 20.00. Fra kl. 18 er det salg av naturbøker, fuglelåtCD og fuglekasser. Det er som vanlig fri adgang. Arrangør er Naturvernforbundet i samarbeid med Forskningsdagene 2011 og Vitenfabrikken i Sandnes.