Mer teletull på Mostun

De siste månedene har jeg hatt en sterk følelse fra den tida det var lettere å vinne i fotballtipping enn å få innlagt telefon. Det var den gang det var telemonopol i Norge. Nu skal imidlertid alt være så mye bedre. Men mon det? Naturvernforbundet har venta på telefon i over to måneder og fortsatt har vi ikke summetone på Mostun.

Å flytte en fastlinje fra Sandvigå 24 til Henrik Ibsensgate 59 (Mostun) burde etter alle solemerker være en enkel affære. Flyttemeldingen ble gitt i god tid til leverandøren vår Telenor. Telenor lovte at vi fra mandag 26.mars kunne vi glemme vårt gamle nummer og ta i bruk vårt nye nummer 51 86 20 00 på Mostun.

Så begynte marerittet: Telenors underleverandør ElTel kunne ikke levere til avtalt tid. Avtalt tid ble utsatt og utsatt og utsatt. I Telenor er det ingen som tar ansvar. Der har sjefene gjort seg  utilgjengelige og uansvarlige og overlatt til kundebehandlere å rydde opp i flokene.

Denne  historien er lengre enn et vondt år, men jeg skal spare dere for detaljene. Per i dag har vi fått følgende situasjon:

* Mostun får lagt inn telefonlinja 7.juni. Men det er ikke sikkert.

* Det nye nummeret som vi fikk tildelt 26.mars gjelder ikke likevel. Vi er tildelt nytt nummer – glem 51 86 20 00. Det har aldri virket og kommer aldri til å virke, i følge Telenor.

Vi har ordnet oss på et vis. Vi kan nås på mobiltelefon 416 83 238. Da kommer du direkte til undertegnede. Internett-tilgangen har vi midlertidig fått på plass ved å leie en ruter fra Enternett AS.

Vi er altså operative. Men til de av dere som forgjeves har forsøkt å få kontakt via vårt gamle og vårt «nye» telefonnummer kan vi bare beklage.

God helg!

Erik Thoring