15.10.01: Møt Naturvernforbundet på Synergi 21

Denne artikkelen er automatisk importert, og kan inneholde formatfeil. Ta kontakt med rogaland@naturvern.no dersom du vil vi skal redigere artikkelen.

NATURVERNFORBUNDET I ROGALAND

15.10.01: Møt Naturvernforbundet på Synergi 21

Synergi 21 konferansen i Stavanger Forum starter onsdag og varer til fredag. Naturvernforbundet i Rogaland stiller med egen utstilling om biologisk mangfold, og med to turer til prosjektøya vår, Store Marøy.

Synergi 21 blir offisielt åpnet av kronprinsparet kl. 13 på onsdag, men utstillingen i Stavanger Idrettshall «tyvstarter» kl. 09. På utstillingen som er kalt «Myldreplassen» vil du blant mange andre finne Naturvernforbundet. Vi har laget en utstilling med hjelp fra Lundehaugen videregående skole og temaet går på natur og arter som er truet i Rogaland. Vi stiller kritiske spørsmål til miljøbyen Stavanger og miljøfylket Rogaland og fremmer våre krav til en utvikling som tar bedre hensyn til arter og natur. På utstillingen vår finner du også en presentasjon av kulturlandskapsprosjektet vårt på Store Marøy.

Her er åpningstidene for utstillingen:
Onsdag kl. 09-13
Torsdag kl. 09-18
Fredag kl. 13-17

P.S. Vi trenger frivillige som kan betjene standen. Send en mail til: rogaland@naturvern.no eller ring 416 83 238.

Onsdag og fredag blir det også tur til kulturlandskapsprosjektet vårt på Store Marøy. Turen er gratis og foregår med Ryfylke Friluftsråds båt «Ry-Fri» fra Vågen. Du må ha med redningsvest. Onsdag avgang kl. 11, retur ca. kl. 12.30. Fredag avgang kl. 15, retur ca. kl. 17. Erik Thoring er naturlos.

Spørsmål? Ring meg på tlf. 51 52 88 11, 51 89 06 90 eller 416 83 238.