Insektsøndag på Mostun

Du kan så vidt se dem med det blotte øyet. Men de er der i tusentall, vanninsektene. Søndag kan du bli kjent med lopper, kreps og annet småkryp om du kommer til Mostun natursenter. Jan Stenløkk fra Entomologisk Forening kommer også.

Insektsøndag på Mostun starter kl.12 og slutter kl. 15. Det blir visning av levende tropiske sommerfugler, pinnedyr og store biller som Jan Stenløkk har med seg. Vi tar vannprøver i Mosvatnet og bruker lupe og mikroskop for å artsbestemme fangsten. Du kan også se eksempler på bygging av insekthotel.

Mostun natursenter byr som vanlig på salg av økologiske vafler, kaffe, saft og kjeks. Naturvernbutikken har et variert utvalg av lokale naturbøker, fuglekasser og andre nyttige artikler. Husk bare å ta med kontanter, vi har ikke terminal.

Så langt lageret rekker kan vi tilby medlemskap i Naturvernforbundet pluss ti sekker ved. Prisen er 200 kroner for enkeltmedlem og 300 kroner for familiemedlemskap. Alle som er bosatt i Stavanger kan få veden levert på døra, andre må betale et ekstra fraktgebyr på kr. 100.

Velkommen til insektsøndag på Mostun!

Hilsen Naturvernforbundet i Rogaland