Ta turen til Mosvatnet!

Har du lyst å se bilder tatt av Norges beste naturfotografer, bør du ta turen til Mosvatnet. I dag, mandag 4 april, åpnet Norsk Naturfotografer og Naturvernforbundet en stor utendørs fotoutstilling på sletten ved Texaslunden. Utstillingen «Norsk natur – vill, vakker og sårbar» blir stående til og med 1.påskedag.

Utstillingen ble laget i forbindelse med fjorårets internasjonale naturmangfoldår og tema er truet natur og truete arter i Norge. Bildene viser vår eksotiske og ville natur som vi tror vi har uendelig mye av. Men norsk natur er under hardt press og mange arter er truet av utryddelse.

Utstillingen består av 30 store plakater og står like ved turvegen. Det er Miljøverndepartementet som har finansiert utstillingen, som blir stilt ut i Stavanger med Naturvernforbundet som vertskap og Stavanger kommune som sponsor.