Det skjer på Mostun på mandag

Mandag kan du bruke det meste av kvelden på Mostun natursenter. Først på Naturvernforbundets årsmøte og deretter på foredrag og debatt om klimaendringenes konsekvenser for oss her på oljeberget.

Mye er sagt og skrevet om klimaendringene, men klimapanelet, IPCC, er tydelige på at  «ingen vil bli uberørt av klimaendringenes ødeleggelser de kommende tiårene». Selv om det er sårbare samfunn i sør som blir rammet først og hardest, vil vi her oppe i nord også merke endringene. Og det er en viktig del av mandagens debatt-tema: Hvordan kan  klimaendringene påvirke Rogaland og rogalendingene?

I tillegg til klimarådgiver Ola Skaalvik Elvevold kommer overingeniør Tone Ankarstrand fra fylkesmannens miljøvernavdeling og en representant fra landbruksavdelingen.

Klimamøtet starter kl. 19.30 og er åpent for alle. Kl. 18 til 19.15 inviterer vi våre medlemmer til årsmøte i Naturvernforbundet i Rogaland. Til dette møtet kan vi by på enkel servering.

Om du er lurer så har  Mostun natursenter adresse Henrik Ibsensgate 59 og ligger midt mellom Tjensvollkrysset og Stavanger Kunstmuseum. Om du kommer med bil kan du parkere gratis på sørsiden av Tjensvoll gravlund og gå 5 minutter til Mostun. Det er også avgiftsparkering rett ved Stavanger Idrettshall.

Benytt gjerne anledningen til å tegne medlemskap i Naturvernforbundet til kun kr. 200 for hovedmedlem, 300 for familie og 100 for student/pensjonist. Da kan du få 5 sekker ved med på kjøpet! Husk kontanter- vi har ikke terminal.

Vi legger nå ut sakene som skal til behandling på årsmøtet. Her finner du forslag til arbeidsplan for hhv NiR og Jæren våtmarkssenter/Mostun (JVS) pluss årsrapport for JVS i 2013. Mer kommer.