Årsmøte og klimadebatt

Mandag 28.april kl. 18 er det klart for årsmøte i Naturvernforbundet i Rogaland. Når forhandlingene er over blir det klimaforedrag med Naturvernforbundets klimarådgiver Ola S. Elvevold og representanter fra fylkesmannen.

Det har blitt en tradisjon å arrangere årsmøte i fylkeslaget første mandag etter påske. Denne gang kommer påsken så seint at det er med nød og neppe vi innfrir vedtektene våre som sier at årsmøtet skal holdes innen utgangen av april. Men mandag 28.april blir det med start kl. 18 og slutt kl 19.15. Stedet er Mostun natursenter i Stavanger.

Årsmøtesakene legges ut på nettet så snart de er behandlet av styret. Innkalling og omtale av året som gikk vil dere også kunne lese i Rygjavern som snart er klart til trykking og distribusjon.

Kanskje enda mer attraktivt og aktuelt er debatten vi inviterer til i etterkant av årsmøtet. Kl. 19.30 starter klimarådgiver Ola Skaalvik Elvevold sitt foredrag om hva klimaendringene kan bety for oss. Han blir supplert av representanter fra landbruk og miljø hos Fylkesmannen i Rogaland.

Møtet er gratis og åpent for alle. Kafé med byens beste (og eneste) økologiske vafler og anna attåt.

Møtet blir arrangert av fylkeslagene i Naturvernforbundet og Natur og Ungdom.