Bedre fiskeliv enn badeliv

Sola glimrer med sitt fravær og badetemperaturen er 14 kalde grader. Men folk strømmer til gratisturene med Marøyferjå. 177 deltakere og to barnevogner er fasit etter fire dager med badebåten.

Det er ikke første gang Martøyferjå frakter barnevogn til Marøy. Men det har aldri skjedd tidligere at vi har hatt to vogner ombord samtidig. Det går fint om man vil. Selv om det ikke finnes noe som minner om «universell utforming» verken i Breivik båthavn eller på Marøy. Mødrene  hadde ingen problemer med å trille vognene på den gamle «kjørevegen» til hustuftene midt på øya.

Om det ikke frister til badeliv på Marøy for tida, er det desto mer fristende å bruke fiskestanga. Det er det flere som har gjort med  stort hell. Den største fangsten fikk Somayeh Fadhirzadeh (bildet)  fra Afganistan. Hun dro i land en lyr på nesten to kilo.

Det er tre dager igjen av første runde med badebåten. Deretter blir det et opphold I tre uker før vi starter opp igjen mandag 29.juli og holder det gående hver dag i en uke.