Bli med på trilletur og barseltreff!

Naturvernforbundet inviterer nybakte foreldre til en hyggelig morgen ved Mosvatnet. Turen starter ved Mostun natursenter den 24. juni kl. 11:00.

Det er noe spesielt med våren ved Mosvatnet. Den friske lufta fylles med syrlig parfymeduft fra spirende blader i trærne. Trekkfuglene har kommet tilbake fra sørlige strøk. Det sitrer av liv i Stavangers naturperle. For å sette ordentlig pris på alt som er å oppleve kan det være godt å ha noen med seg som holder på den rette kunnskapen.

Naturformidler Cecilie Notø stiller opp for å ta deg med på trilletur. Hun vil fortelle om dyrene, fuglene og plantene som lever like ved stien. Mange går forbi det de opplever som en passiv grønn bakgrunn hver dag, og det er jo forståelig i dagens hektiske hverdag. Dette betyr at det er ikke så mye som skal til for å få nye opplevelser ved Mosvatnet. Med et lite øyeblikks ekstra oppmerksomhet kan våtmarka plutselig by på interessante detaljer en aldri har lagt merke til. Det er dette Cecilie vil bistå med. Ellers blir hyggen stor når flere kommer med barn i vogn for å prate og trille ut på tur sammen. Etterpå blir det barseltreff med kafé på Mostun natursenter. Det kan være godt å sette seg inne med en varm kopp etter en lærerik dag utendørs.

Trilleturen arrangeres i forbindelse med Friluftslivets år 2015