Cathrine skal fjerne oljetanker

Ikke bokstavlig talt, men gjennom sin jobb som kampanjemedarbeider for Oljefri Nord-Jæren. Prosjektet har som mål å få folk på Nord-Jæren til å bytte olje- og parafinfyren med fornybare alternativer.

Den nyopprettete stillingen er et spleiselag mellom Stavanger, Sandnes, Randaberg og Rogaland fylkeskommune. Forhåpentlig vil også Miljøverndepartementet, Sola kommune, Lyse og IVAR slutte seg til. Prosjektet er foreløpig for to år, men med mål om forlenging til 2017.

Cathrine Tellnes (38) er opprinnelig fra Stord og Bø i Telemark, men har bodd med familien de siste 13 årene  i Stavanger Hun kommer  fra  en stilling i Rogaland Røde Kors som frivillighetskoordinator med fagansvar for oppvekst. Hun har også jobbet flere år som museumspedagog på Stavanger Museum. Cathrine har bred erfaring med prosjektarbeid og mediarbeid. Hun er varamedlem i styret i Naturvernforbundet i Rogaland.

Cathrine starter i 30 prosent stillingen i andre uka i januar og skal ha kontorplass på Mostun natursenter. De første oljefrikampanjene  i oljehovedstaden vil se dagens lys i løpet av våren.

Vi ønsker Cathrine hjertelig velkommen til Naturvernforbundet og oss på Mostun!