Forhandlere søkes

Naturvernforbundet og Uninors flatpakkede «gjør det selv» fuglekasser har vært en stor suksess. I løpet av noen hektiske måneder er det solgt mer enn 250 kasser og nå er vi på utkikk etter interesserte forhandlere.

Klimavennlige kasser Fuglekassene er et kinderegg: Fjærkledte huleboere får et trygt og godt hjem, Naturvernforbundet får penger til sin virksomhet og attføringsbedriften Uninor i Sokndal får meningsfylt sysselsetting. I motsetning til andre fuglekasser på markedet som gjerne er importert fra utlandet, er våre kasser produsert i lokalmiljøet og av norsk furu. En miljø- og klimavinner med andre ord.   I vinter og vår har vi altså solgt mer enn 250 kasser. Kvadrat kjøpesenter kjøpte 100 kasser til et miljøarrangement, Naturvernforbundets nettbutikk i Kragerø har hatt et godt salg og Lervig Pizza i Stavanger har gjort en solid innsats. Fylkeslaget har ingen egne fasiliteter for salg av fuglekassene og er derfor på utkikk etter interesserte forhandlere. Kontakt rogaland@naturvern.no om du er interessert i å selge kassene.   ”Gjør det selv” kassene leveres i to utgaver, for meis og for stær. Prisen er kr 150 for meis og kr 170 for stær.

Denne stærkassen på Store Marøy hadde fem fornøyde unger i mai