Hjortebrøl i Vitenfabrikken på torsdag

Om det ikke blir hjortebrøl, så blir det ihvertfall spennende bilder av hjort som brøler, når suldølen Vidar Lunde inntar Vitenfabrikken i Sandnes torsdag 1. oktober kl. 18:30. Naturfotografen og forfatteren skal vise bilder fra indre Ryfylke og har med seg sin nye bok «Det brøler i hjortelia». Det er fri adgang til foredraget.

Vidar Lunde viser bilder fra Suldal

«Mine hovedinteresser dreier seg om fluefiske og naturfotografering. Har holdt på med begge deler siden begynnelsen av 1970-årene. Innen naturfoto er jeg altetende, men det går mye i hjort og hjortedyr, fugler og en del insekter. Og selvfølgelig mye fiskebilder.»

Slik presenterer han seg, naturfotografen og forfatteren Vidar Lund fra Suldal. Han driver nettstedet Suldalfoto sammen med Jarle Lunde og Kjetil Brekke. Når Vidar kommer til Vitenfabrikken torsdag 1. oktober har han med seg boka «Det brøler i hjortelia» som han utga på eget forlag tidligere i år. Boka koster kr 350,- og du kan få et signert eksemplar om du vil. I forbindelse med arrangementet på torsdag har vi for salg en rekke bøker, fuglekasser og fuglelåt CD. Informasjon om titler og priser finner du i programmet for fototustillingen «Sover du mens naturarven går tapt i Rogaland» som du kan laste ned her. Utstillingen som er laget av Naturvernforbundet og Biofoto Rogaland ble åpnet 24. september og henger i Vitenfabrikken til 22. november.

Det er fri adgang til utstillingen og foredraget på torsdag. Alt foregår i Vitenfabrikkens 1. etasje. Her er det også åpen kafe.

Arrangementet på torsdag starter kl. 18:00 med boksalg. Foredraget starter kl. 18:30 og vi avslutter det hele kl. 20:00.

Vel møtt på torsdag!