Knallsterkt høstprogram

Høsten blir innholdsrik og spennende for alle venner av Naturvernforbundet. Om få uker drar vi i gang en populærvitenskaplig foredragsserie på Mostun natursenter. Fire torsdager på rappen kan du få vite (nesten) alt som er verdt å vite om Mosvatnet i Stavanger. Lyngheitur til Søre Eigerøy er et annet spenstig høsttilbud.

Våkne lesere vil huske at Naturvernforbundet har arrangert foredragsserien «Natur på torsdag» på Vitenfabrikken i Sandnes de siste tre årene. Nå flytter vi serien over til egne lokaler i Mostun natursenter. Temaet for årets serie er kort godt Mosvatnet og våtmarker.

Park- og veisjef i Stavanger kommune, Torgeir Esig Sørensen får æren av å åpne serien torsdag 20.september kl. 19. Han skal fortelle alle Mosvatnets venner om hva kommunen vil med denne unike naturoperlen midt i Stavanger by. Der etter går det slag i slag hver torsdag til og med 11.oktober.

Programmet for foredragsserien er under produksjon og blir lagt ut på denne siden tidlig i neste uke. Men huk av  torsdagene mellom 20 september og 11. oktober i kalenderen din allerede nå!

En annen godbit i høst blir lyngheitur til Søre Eigerøy utenfor Egersund. Det er en såkalt fagtur, men passer for alle som er interessert i fylkets kystlyngheier – en nasjonalt og globalt truet naturtype. Turen går med buss fra Stavanger tirsdag 18.september. Har du en fridag til gode i høst, er det bare å hive seg rundt. Programmet for «lyngheisafarien» til Eigerøy er også under produksjon og blir publisert på denne siden tidlig i neste uke.

Mye kjekt? Ja, men det er ikke alt! Følg med på denne siden eller på vår facebook-gruppe så får du fortløpende informasjon om nye arrangementer og nyheter.