Mostun natursenter åpner søndag!

Endelig skal gamle. ærverdige Mostun fram fra glemselen. Søndag 6.november åpner nemlig Mostun natursenter. Vi åpner dørene klokka 12 og kan by på ikke mindre enn tre utstillinger, naturbokhandel og boksignering ved forfatter og naturfotograf Roy Mangernes. Det er fri adgang.

Åpningen av Mostun natursenter skjer kl.12 av park- og veisjef Torgeir Esig Sørensen. Han skal markere åpningen ved å avduke en fotoutstilling om Mosvatnet som er laget av bokaktuelle Roy Mangersnes. Den prisbelønte Stavanger-fotografen har nettopp utgitt en fantastisk flott bok om Mosvatnet og Stokkavatnet. Mangernes vil være tilstede og signere bøker.

Men det skjer mer: I det tidligere selskapslokalet i 1.etasje blir det vist en utstilling om truete arter og naturtyper i Rogaland som ble laget av Naturvernforbundet og Biofoto i 2009. Vi har også fått plass til en utstilling med tekst og bilder om Mostuns 144 år lange histore.

Fra informasjonsdisken blir det solgt naturbøker, fuglekasser og en lang rekke andre artikler.

Dørene til Mostun natursenter står åpne til kl. 15 og det er selvsagt fri adgang.

Bak Mostun natursenter står Naturvernforbundet i samarbeid med Norsk Ornitologisk Forening, Norsk Botanisk Forening og Syklistenes Landsforening.