Populær badebåt

Det var lite som minnet om sommer i uka som gikk. Likevel kunne Marøyferjå logge imponerende 220 deltakere på sju dager.

Det er ikke rekord. Den ble satt i fjor med 294 deltakere på en uke. Mens det i fjor var tre soldager, var det bare søndagen som kunne varte opp med noe som minnet om sommer.

Det er gruppene som trekker lasset. Johannes Læringssenter deltok med 89 voksne og ungdom mens Nylund SFO deltok med 58 barn. I tillegg hadde vi med oss tre-firehjulinger, det vil si barnevogner. Det er nesten ikke grenser for hva man kan få plass til  i den 20 fots livbåten som en gang tilhørte Tau-ferja «Strand».

Mindre enn fem prosent av deltakerne kom til Breivik båthavn med bil. De fleste går til fots eller sykler og et mindre antall tok seg fram med buss. 220 personer er fraktet  til og fra Marøy med et samlet dieselforbruk på ca 10 liter.

Et særdeles bærekraftig friluftstilbud med andre ord.

Det er ikke slutt for i sommer. Neste seilingsuke blir fra mandag 29.juli til og med søndag 4.august. Bli med tur du også!