Program for åpningsuken

Her finner du program for alle arrangementene i forbindelse med åpningen av vårt nye natursenter!

Vi feirer åpningen av vårt nye natursenter, Inge Steenslands Hus, med en uke full av spennende arrangementer. Her finner du mer info om de forskjellige arrangementene:

Onsdag 21. september kl. 14-16:

Åpent hus for alle

Vi åpner huset for turgåere og alle andre som har vært  nysgjerrige på det nye natursenteret. Huset er åpent fra 14 til 16, så alle som vil er hjertelig velkomne til å ta seg en tur og kikke i det nye bygget. Naturvernforbundet er på plass og svarer på spørsmål og viser fram bygget, men det blir ikke noe organisert foredrag eller omvisning. Om været tillater, så koker vi kafe og steker lapper ute.

Torsdag 22. september 19.00-20.30:

Filmpremiere og foredrag

Lysefjorden er et av Norges vakreste naturområder. Men naturen her er stadig under press: Kraftutbyggere ønsker å legge alle de vakre elevene og bekkene i rør, samtidig som enorme turiststrømmer til spesielt Prekestolen setter sine spor og utfordrer allemannsretten.

Hva er framtiden til Lysefjorden, og hvordan skal vi forvalte denne perlen på en best mulig måte? Er en nasjonalpark løsningen?

Denne kvelden viser vi en helt fersk film: «Skurvedalen: Lysefjordens ukjente perle», etterfulgt av foredrag og politisk debatt.

Fredag 23. september kl. 18-20:

FULLT: Barnekino og naturskattejakt

(NB! INGEN FLERE LEDIGE PLASSER PÅ DETTE ARRANGEMENTET)

Vi inviterer alle barn til en skikkelig gøy start på helgen! Kom og bli med på naturskattejakt og kino!

Skattejakten starter klokken 18, og det blir gratis popcorn til alle barn som klarer skattejakten. Klokken 18.30 blir det kino, hvor vi viser den fine og artige filmen «Bien Maja på eventyr». Slutt kl. 20.00.

Mer informasjon på Facebook.

Lørdag 24. september kl. 11-15:

Den store fiksedagen

Har du noe som må fikses? En sykkel med slappe bremser eller gir? En bukse som må legge sopp? En ullsokk som må stoppes? Ta med din ødelagte ting til Mostun og få det fikset av en av våre proffe reparatører!

Mer info om hvilke reparatører som stiller opp kommer i løpet av få dager!

Søndag 25. september kl. 12-15:

Generasjonstur rundt Mosvatnet

Denne dagen skjer det noe rundt hele Mosvatnet – for alle generasjoner: Besteforeldre, foreldre, barn og barnebarn! Du kan fly drager, låne fuglekikkert, hoppe i hoppetau, ta speidermerker, se på iddiser, skyte med pil og bue – og mye annet gøy. På Mostun har vi kafé og har aktiviteter ute i hagen.