Siste frist på mandag

Vil du være med på lyngheitur til Søre Eigerøy på tirsdag, må du melde deg på nå. Siste frist for påmelding er mandag kl. 12.

Lyngheiene har gitt utkomme for kystens befolkning i 5000 år. Nå er dette beiteskapte landskapet i ferd med å bli historie. Myndighetene har sett blålyset, og vil forsøke å sikre noen større, sammenhengende lyngheier for framtidige generasjoner. Et av flere utvalgte landskap  er Søre Eigerøy utenfor Egersund. Dette er målet for fagturen vil arrangerer tirsdag 18. september.

Med på utflukten  har vi representanter fra landbruksrådgvining, naturforvaltning og jordbruksnæringen. I tillegg til å få påfyll av erfaringsbasert kunnskap, kan vi også friste med kortreiste spesialteter i matveien. Det er nyskapningen Dalane Mat som skal fylle våre mager.

Alle detaljer om turen finner du i programmet som du kan laste ned på denne siden. Husk bare at du må melde deg på i tide. Det kan du gjøre til rogaland@naturvern.no eller til reiseleder Erik Thoring på tlf 416 83 238 innen kl. 12 mandag.

Vi ses på bussen på tirsdag?