Stor stemning på fuglekassesnekring

Fornøyde barn fra Havhesten barnehage kunne gå hjem med hver sin fuglekasse under armen etter besøket på Mostun natursenter.

Det var Naturvernforbundet i Rogaland og Mostun natursenter som inviterte barna fra Havhesten barnehage til besøk på Mostun natursenter for å snekre fuglekasser og lære mer om fuglene i nærområdet. Det ble en formiddag med intens snekring, høye bankelyder, store smil og mange glade barn.

Barna fikk utdelt hvert sitt byggesett da de kom, og noen timere senere kunne de fornøyd ta med seg den selvsnekrede fuglekassen hjem under armen. Kassene kan for eksempel henges opp i et tre eller på veggen hjemme i hagen, i barnehagen eller på hytta. Så er det bare å vente i spenning på å se om noen flytter inn i kassen.

Fuglekassene, som var en gave til barna fra Hennig-Olsen Is, er laget for stær eller meiser, og vil forhåpentligvis bidra til at barna kan få oppleve naturglede og få kunnskap gjennom å følge med på livet i og rundt fuglekassen.

Du kan se flere bilder på vår Facebook-side.

PS: Har du ikke en fuglekasse selv, kan du følge med på fuglekassen vi har hengt opp utenfor Mostun natursenter, hvor vi har installert et kamera: