Toril til Tønsberg

Naturveileder Toril Hasle har byttet beite fra Mostun natursenter til Holmen våtmarkssenter ved Tønsberg.

Toril hadde sin siste arbeidsdag onsdag 30.april, etter sju måneder som naturveileder ved Jæren våtmarkssenter/Mostun. Hun går til en liknende stilling i Tønsberg og skal i tillegg jobbe som nasjonalparkforvalter ved fylkesmannen i Vestfold.

Inntil videre blir det ikke ansatt ny naturveileder ved Mostun, men i slutten av måneden får vi hjelp fra Mathilde Lorentzen som skal hospitere hos oss i to måneder. Mathilde har en bachelor i naturforvaltning fra Universitetet på Ås.

Siden vi startet med naturundervisning på Mostun i desember i fjor har det deltatt over 500 elever fra Stavanger-skolene. Toril har utarbeidet og gjennomført  undervisningsoppleggene ved natursenteret, i tillegg til vår lokale fugleekspert Øyvind Gjerde. Undervisningen har vært en stor suksess med svært gode tilbakemeldinger og mange skoler på ventelista.

Vi hpåper å komme sterkt tilbake med nye undervisningsopplegg til høsten.