Verdens matvaredag markert i Drammen

I samarbeid med Natur og Ungdom og Buskerud Bonde og Småbrukerlag markerte Naturvernforbundet i Drammen Verdens matvaredag på Bragernes Torg lørdag 19. oktober

De tre organisasjonene hadde en felles stand på Bragernes Torg i Drammen.
Med bannere, rollups og brosjyrer ble forbipasserende og interesserte informert om betydningen av økt norsk matproduksjon basert på norske ressurser. Og budskapet ble fulgt av delikate økologiske epler fra Marius Egge i Lier.
En hjertesak for Gry Bårdsnes fra Naturvernforbundet er å få mer av torghandelen tilbake, en sak som Buskerud Bonde og Småbrukerlag gjerne slutter seg til.
-For oss var det helt naturlig å velge disse organisasjonene som samarbeidspartnere for denne markeringen, sier leder i BBS, Torgny Moen og fortsetter: For oss i Bonde og Småbrukerlaget vil det for framtida bli enda mer viktig med alliansebygging. Og samarbeidet i forbindelse med dette arrangementet var helt perfekt.