Åpen dag på Ryghsetra lørdag 13. juli

Som en del av Slåttekurset på Ryghsetra ved Hagatjern i Nedre Eiker inviterer Naturvernforbundet i Buskerud til åpen dag lørdag 13. juli kl. 13 – 16

Ca. kl. 14 blir det en konsert med jentegruppa Halvsøstra. Gruppa har en besetning på 5, bl.a. med Hege Rimestad på fele. Hege jobba tett med NiB under mange konserter på 90-tallet, og vi gleder oss til gjensynet!
Halvsøstra har sin bakgrunn i kvinnemusikkgruppa Amtmandens Døtre som mange husker fra midten av 70-tallet, og som har blitt kalt «lydsporet til kvinnebevegelsen».

Konserten er gratis, åpen for alle og den skjer i samarbeid med/støtte fra Folkeakademiet i Telemark og Buskerud og Fond For Utøvende Kunstnere.

I blomsterengea ved Hagatjern er det mulighet til å prøve seg med ljåen, hjelpe til med riva, prata med folk (8 nasjonaliteter er representert under årets kurs!) og nyte utsikten med en kopp kaffe og litt å bite i.

Når Naturvernforbundet i Buskerud nå inviterer til slåttekurs på Ryghsetra , i tidsrommet 11.-14. juli, så har vi et lite jubileum i og med at dette er det 20. !! kurset i rekken.

VELKOMMEN TIL ÅPEN DAG !