Årsmøte 2014 NiB

Natuvernforbundet i Buskerud gjennomførte årsmøtet 2014 på Folkets Hus i Drammen mandag 17. mars.

Totalt 27 personer deltok. Lars Haltbrekken, styreleder i NNV, holdt en inspirerende innledning til årsmøtet, basert på NNV’s (første) 100 år, bl.a. med å fortelle om seire vi hadde vunnet men som ikke synes (for eks. vassdrag som ikke har blitt utbygd). Lars tok også for seg miljøpolitikken til den nye Regjeringen, med utvalgte eksempler.

Styreleder Harald Baardseth gikk ut av styret i NiB, etter 10 år i tjeneste! Han ble valgt inn som vararepresentant i 2004, og har sittet som leder siden 2005. Han ble takket av fra årsmøtet og fylkeslaget ved fylkessekretær, som i tillegg til gode ord også overrakte en blomsterhilsen og ett gavekort til Drammen Teater. Lars Haltbrekken takket også varmt på vegne av Norges Naturvernforbund. Harald sa sjøl, at hans karriere innenfor Naturvernforbundet ikke var over, men at han ville fortsette arbeidet i lokallaget og som en ressursperson for fylkeslaget.