Et spennende møte med Stein P. Aasheim

Tirsdag 4. september blir det foredrag med friluftsmenneske, eventyreren og forfatteren Stein P. Aasheim på Papirbredden i Drammen fra kl. 18.00.

”Friluftslivets gleder” har Stein P. Aasheim kalt foredraget som han kommer til Drammen med 4. september. Den kjente eventyreren skulle ha nok å plukke fra: Den første norske bestigning av Mt. Everest, ski- og padleturer gjennom Sibir, han var en av de første som gikk Norge på langs på ski og han har besteget de høyeste fjell i de fleste verdensdeler. Stein P. har ridd gjennom Mongolia, syklet gjennom Sahara, krysset Grønland med en kopi av Nansens utrustning, seilt til Antarktis og padlet gjennom Tasmania. Han har også lovet å ta med noen av inntrykkene fra familiens 12 måneder lange opphold i en liten fangsthytte på Svalbard. Noe for enhver smak, med andre ord!

Stein P. understreker imidlertid at kåseriet er mer enn bare et knippe med eksotiske eventyr, uoppnåelig for alle som ikke er tiltrukket av ekstremsport. Foredraget inngår i markeringen av Friluftslivets uke 2007, og Aasheim har ambisjoner om å inspirere til å bedrive friluftsliv på alle plan. -Jeg har et budskap til både våghalsene og barnefamiliene. Jeg kjenner begge arenaene godt. Utfordringene er like spennende som familiefar, men kanskje litt mindre farlig, sier han.

-Jeg har vært mye på tur og har mye på hjertet. Jeg tror jeg kan bidra med noen nye innfallsvinkler på friluftsliv og naturopplevelser. Som 56-åring går det an å ha tanker om livet som det ikke var like naturlig å gi uttrykk for som 20-åring, sier Stein P. Aasheim til slutt.

Tidspunkt: Kl. 19.00, billettsalg og stands med DOT, 4H Buskerud og Naturvernforbundet i Buskerud fra kl. 18.00

Pris: Medlemmer av en FRIFO-organisasjon kr. 150,-, for andre kr. 250,-. Barn under 16 år halv pris.

Sted: Papirbredden, Høyskolesenteret i Drammen