«Vardebrenning» for oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja i Drammen lørdag 23.2

Naturvernforbundet og Natur og ungdom arrangerer «vardebrenning» på Bragernes torg lørdag 23.2. kl 13-15.

Denne dagen blir det tent varder rundt om i landet, fra nord til sør, for å varsle om fare.

I Drammen arrangerer Naturvernforbundet sammen med Natur og ungdom en «vardebrenning» på Bragernes torg. Vi skal ha ha åpen ild i speidernes bålpanne, musikk, quiz om Lofottorsken med skreimiddag på restaurant som premie, prate med folk og dele ut informasjon fra stand m.m. Drammenserne skal få vite at vi bryr oss: Om de fantastiske naturområdene, om livet i havet, om skreien som har gitt mat til folk både i Norge og andre land i uminnelige tider. Den er nå truet av oljeindustrien! Og at vi bryr oss om klimaet! Skal vi bevare et levelig klima, må store deler av de kjente oljereservene ligge urørt.

Vær med på denne landsomfattende dugnaden 23.2! Vi har gjort det før. Er vi mange nok som bryr oss, vinner vi fram denne gangen også!

Elisabeth T. Briseid, 95946242, elisabethtb(@hotmail.com
Gry Iren Bårdsnes, 99108707  gryib@frisurf.no