Vellykket tur i finvær til Trillemarka-Rollagsfjell

Turen til det verneaktuelle Trillemarka-Rollagsfjell søndag 9. september var vellykket, og rundt 20 turgåere fikk en flott opplevelse i høstværet.

Søndag 9. september 2007 viste Trillemarka-Rollagsfjell seg fram med sol og høstfarger for rundt 20 turgåere. Drammen og Opland Turistforening (DOT) arrangerte sammen med Naturvernforbundet i Buskerud tur i lettgått terreng fra Tråenvatn sørvestover til Langseterfjellet (859 moh.). Matpausen ble avholdt ved Vardetjern (805 moh.) og kaffe ble kokt på DOT sin store «bedehuskjele». Rødlisterarter som mjuktjafs og huldrestry ble vist frem og noen fikk også se norges eldste levende gran på 484 år ved Minneskleiv.

Dag Kjærnet og Øystein Engen stillte opp som lokalkjente fra Naturvernforbundet i Buskerud.

Bildet viser de fleste turdeltakerne ved vestre Tråenvatn.
Foto: Øystein Engen