Bli med på kråkesafari og utekino!

Onsdag 18. februar kan du bli med på vinterens kuleste arrangement: Kråkesafari og utekino ved Mosvatnet!

Håkon Fossmark

Det er Naturvernforbundet i Rogaland som inviterer deg til kråkesafari og utekino i forbindelse med Friluftslivets år. Vi håper du vil ta med deg famile og venner og komme! Arrangementet er gratis for alle, og starter med en kråkesafari og avsluttes med utekino. Det blir også utekafé med noe godt å varme seg på. Gåturen er overkommelig også for små bein.

Program onsdag 18. februar:

Kl. 18.00: Oppmøte ved Mosvangen camping (nede ved vannet). Her starter kråkesafarien! Vi går gjennom kråkeskogen langs Mosvatnet. I trærne over oss overnatter mer enn 10.000 kråker! Kråkeekspert Øyvind Gjerde guider og forteller om et av distriktets mest utrolige naturfenomen.

Kanskje får vi en mystisk overraskelse til barna underveis?

Kl. 18.30: Ankomst Mostun natursenter. Salg av nystekte lapper, varm drikke og annet godt.

Kl. 18.45: Utekino ved Mostun natursenter. Première på den flotte naturfilmen «Fire årstider ved Mosvatnet» av naturfotograf Roy Mangersnes. Filmen er 16 minutter lang og forteller deg masse du ikke visste om Stavangers perle.

Vi kan garantere at du er ekstra glad i Mosvatnet etter å ha sett filmen!

Kan du ikke komme klokken 18? Fortvil ikke! Klokken 19 starter vi ny runde: Kråkesafari fra Mosvangen camping kl. 19.00, og utekino på Mostun kl. 19.45.

Hjertelig velkommen til store og små!

Du kan også lese om arrangementet på Facebook.

Vi setter opp stort lerret på platingen foran Mostun natursenter. Mostunhagen blir «kinosal», og her selger vi nystekte lapper og varm drikke.