Mostun åpent igjen

Etter en lang sommer er de frivillige mannskapene i Naturvernforbundet klar til innsats. Mostun natursenter åpnet sesongen søndag 7.september og skal holde det gående hver søndag fram til jul. Det har kommet til to nye utstillinger siden sist og mer er på gang.

Hadde folk glemt oss etter en pause på over to måneder? Nei, de hadde ikke det. På tross av litt rufsete vær på søndag gikk vi besøk av 37 gjester. Det lover bra for fortsettelsen.

Når vi blir skikkelig varme i trøya vil det etterhvert dukke opp spennende arrangementer på søndagene. Du kan enklest holde deg orientert ved å følge med på facebook-gruppene våre «Naturvernforbundet i Rogaland» og «Mostun natursenter.»

Det vi vet helt sikkert er at foredragsserien «Natur på torsdag» starter torsdag 25.september med flaggermus som tema. Vi kjører på med spennende foredrag hver torsdag til og med 23.oktober. Programmet går i trykken i disse dager og kommer snart i din postkasse (om du er medlem da!) sammen med Rygjavern nr 2. Programmet vil også bli lagt ut på sosiale medier og websidene våre, denne inkludert.

Søndag 28.september vil det garantert folksomt på Mostun og langs Mostun forøvrig. Da inviterer Stavanger Turistforening til sin årvisse generasjonstur rundt Mosvatnet med innlagt aktivitetsposter. Arrangementet holdes mellom kl 12 og 15.