Ny utstilling på Mostun på søndag

De som stikker innom Mostun på søndag (13.november) kan få med seg natursenterets fjerde utstilling. Den handler om Jærens 22 våtmarker som har internasjonal vernestatus. På søndag blir det også kaffe, saft og økologiske vafler å få kjøpt. Velkommen inn!

Utstillingen om våtmarkene på Jæren er laget av Fylkesmannen i Rogaland og kan til vanlig ses på friluftsfyret Kvassheim. Vi har fått låne en kopi av utstillingen, det vil si ikke hele, men de viktigste delene. På Mostun kan du se våtmarksutstillingen i byggets andre etasje.

I 1.etasje har vi tre utstillinger: en om historien til Mostun, en om naturmangfold i Rogaland og en fotoutstilling med bilder fra Mosvatnet tatt av Roy Mangersnes.

Mostun natursenter holder åpent hver søndag fra kl. 12 til kl. 15. Det er gratis adgang og salg av vafler, kaffe og saft.

I salgsdisken har vi et stort utvalg av lokale naturbøker, blant annet Roy Mangersnes ferske bok om Mosvatnet og Stokkavatnet og Strand fotoklubbs nyutgitte praktverk om naturen i Strand. Du vil også finne et godt utvalg av gaveartikler, blant annet puslespill, bordbrikker, ryggsekk, plakater, fuglekasser, kaffekrus – alle med naturtema. Husk å ta med kontanter – vi har ikke betalingsterminal.

Velkommen til Mostun på søndag!