Nye skilt guider deg rundt vannet

Nå blir turen rundt Mosvatnet enda bedre: Vi har satt op 14 klappskilt med spennende informasjon om livet i og rundt Mosvatnet.

Går du tur rundt Mosvatnet nå, vil du oppdage at det er satt ut 14 klappskilt langs turstien. Hvert skilt forteller forskjellige historier om fugle- og plantelivet som er spesielt for akkurat det stedet skiltet er satt opp.

Visste du for eksempel at Mosvatnet har sin egen gigantiske «bambusskog», nemlig den uønskede kjempeslirekneen? Eller at Mosvatnet har en egen, spesiell karakterfugl, den vakre toppdykkeren? På skiltene vil du også kunne lese mer om de urbane stokkendene, de langbeinte hissigproppene sothøna og sivhøna og Mosvatnes flotte sangfugler; bokfinken og rødstrupen. For å nevne noe.

Det er Naturvernforbundet i Rogaland og Mostun natursenter som står bak prosjektet – i nært og godt samarbeid med Stavanger kommune, Norsk ornitologisk forening og Norsk botanisk forening.

Vi ønsker deg en god tur rundt Mosvatnet og håper du får glede av de nye skiltene!