Over og ut for olje og gass?

Må vi fase ut oljevirksomheten for å nå våre klimamål? Eller skal vi lete mer for å opprettholde virksomheten i uoverskuelig framtid? Vi tar debatten på Mostun natursenter lørdag kl 16 til 18. 11 partier kommer. Kommer du?

Miljøpartiet De Grønne med Anna Kvam i spissen  mener oljevirksomheten må fases ut i løpet av 15 år om vi skal beholde en levelig klode. Det synspunktet er MDG alene om. Høyres Tina Bru mener vi skal klare begge deler, både innfri klimamålene og å beholde vår egen oljevirksomhet. I tillegg til disse er det ni andre partier som har en mening om det store dilemmaet.

Om du kommer til Mostun natursenter (Inge Steenslands Hus) får du vite mer om hvilke synspunkter og løsninger partiene har. Her lørdagens deltakere:

Iselin Nybø, 1. kandidat Venstre
Tina Bru, 2. kandidat Høyre
Anna Kvam, 1. kandidat Miljøpartiet De Grønne
Julia Wong, 5. kandidat Arbeiderpartiet
Geir S. Toskedal, 2. kandidat Kristelig Folkeparti
Solfrid Lerbekk, 1. kandidat Sosialistisk Venstreparti
Hanne Marte Vatnaland, 2. kandidat Senterpartiet
Pål Andor Østvold, 1. kandidat Demokratene
Ole Kvadsheim, 1. kandidat Rødt
Wenche I. Sola, 1. kandidat Kystpartiet
Ronny Skjæveland, 1. kandidat Liberalistene

​Debatten blir ledet av Erik Thoring og Cecilie Notø fra Naturvernforbundet.

​Arrangører er Rogaland Natur og Ungdom, Naturvernstudentene i Stavanger og Naturvernforbundet