Siste runde på Tastaveden

Lørdag (10.november) er det siste dugnadsrunde på Tastaveden. Alle som vil gjøre en innsats for å rydde fram den gjengrodde myra kan stille med vanntette støvler, hansker og godt humør kl.11 eller når det ellers måtte passe. Jo flere vi blir, jo raskere får bydelen og byen tilbake den flotte myra!

Forrige lørdag stilte det 12 personer til innsats. Ca en tredjedel av den omlag 16 dekar store myra ble ryddet rein for trær og kratt. Nå kan man forestille seg hvordan området så ut den gang bonden hadde beitende dyr på myra. Da snakker vi om 1950-60-tallet, før bebyggelsen kom til Tastaveden.

Det er en enkel dugnadsjobb som passer alle,  uansett alder: Kvister og kapp skal bæres ut av myra og plasseres i hauger. Seinere i uka rykker det inn mannskaper fra Naturvernforbundet og BoGrønt Randaberg med traktor og fliseknuser. Tømmerstokkene skal bli til ved. Alle som deltar på dugnaden kan få med seg ved hjem.

Vi holder på til fire-tida. Det blir matpause der vi byr på bålkokt kaffe.

Er det noe du lurer på er dt bare å ta kontakt med dugnadsansvarlig Erik Thoring på tlf 416 83 238.

Alle er hjertelig velkomne til å gjøre en naturverninnsats som viser igjen!