Sjekk denne jobben!

Er du utadvent og på jakt etter gode løsninger? Naturvernforbundet søker en relasjonsbyggende, engasjerte og kunnskapsrik deltids prosjektmedarbeider i Stavanger for snarlig tiltredelse.

Naturvernforbundet er en landsomfattende og demokratisk styrt miljøvernorganisasjon og norsk avdeling av Friends of the Earth. Vi ble etablert i 1914 og har over 20 000 medlemmer. Vi fremmer kunnskap og løsninger som ivaretar naturen og skaper et energieffektivt samfunn i økologisk balanse. På Mostun natursenter i Stavanger har vi to ansatte og mange frivillige som jobber både lokalt og nasjonalt for å ta vare på naturmangfoldet og redusere energiforbruk og klimagassutslipp. Det nasjonale programmet Oljefri skal nå etableres på Nord-Jæren. Sammen med lokalt næringsliv, kommuner, fylket og stat har Oljefri som mål å gjøre det enklere og tryggere for boligeiere å grave opp sin nedgravde oljetank og/eller skifte ut sin gamle oljefyr.

Vi søker en engasjert og tillitsvekkende prosjektmedarbeider som kan bidra i arbeidet med å synliggjøre gode løsninger på miljøutfordringene og Naturvernforbundets arbeid. Særlig viktig blir etableringen av oljefri.no-prosjektet på Nord-Jæren.Kvalifikasjoner

Har eller er i utdanning på høyskole-/universitetsnivå. Erfaring med prosjektarbeid eller arbeid i mindre bedrifter, studentorganisasjoner eller andre frivillige organisasjoner. God skriftlig og muntlig formuleringsevne. Erfaring med kommunikasjonsarbeid, nettsider og organisering av aktiviteter og kampanjer er en fordel. Positivt med teknisk interesse.

Positive egenskaper

• Faktaorientert og nysgjerrig
  • Utadvent og tillitsvekkende
  • Analytisk og ryddig
  • Kreativ og selvstendig
  • Gode samarbeidsevner
  • Samfunnsengasjert og interessert i gode miljøløsninger
  • Innovasjons- og gjennomføringsevne
  • Interesse for bygg- og varmeløsninger

Vi tilbyr

• En meningsfull jobb der du får mulighet til å gjøre en innsats som virkelig betyr noe
  • En utfordrende og lærerik deltidsjobb der du får bruke mange sider av deg selv
  • Kontorplass i et faglig og engasjert arbeidsmiljø på Mostun natursenter i Stavanger
  • En utmerket anledning for nyutdannete eller studenter til å opparbeide seg erfaring og nettverk
  • En deltidsstilling stillinger i første omgang for ett år, med mulighet for forlengelse. Stillingsbrøken vil være rundt 30 prosent, men avhenger av finansiering som ennå ikke er avklart. Lønn etter avtale
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet til å videreutvikle sin egen arbeidsplass

Send søknad med CV, vitnemål og attester snarest til jsh@naturvernforbundet.no. Siste frist ersøndag 24. november 2013. For nærmere opplysninger kontakt programkoordinator for Oljefri, Johanne Sæther Houge, tlf.: 924 29 744.