Vått og vårlig

Stavanger Turistforening har startet med ukentlig hverdagsturer med guide. Først ut var Eiganesturen med Mosvatnet, Vålandsskogen og Mostun.

Anført av tidligere STF-sjef Kjell Helle Olsen la 30 godt kledte deltakere ut på Eiganesvandringen onsdag 24.april. Værgudene sørget for en fuktig opplevelse uten at det så ut til å legge en demper på entusiasmen. Våren er nemlig på gang med våryre fugler i skog og på vann, og med blomstrende snøklokker og vårkål.

Mostun natursenter åpnet dørene for turflokken, der daglig leder bød på kaffe, saft og hjemmebakt havrekjeks. Det ble informert om eiendommens lange og varierte historie og om planene for utvikling av naturinformasjonssenteret. Mosvatnets unike naturmangfold ble behørig presentert, der hettemåke og toppdykker framstår som områdets karakterfugler.

Hvis du er interessert i å delta på STF s hverdagsturer er det bare å følge med på hjemmesiden www.stavanger-turistforening.no