Velkommen til fagsamling om trær

Det arrangeres fagsamling om trær på Mostun natursenter torsdag 13 september klokken 13 – 15.

Naturvernforbundet i Rogaland arrangerer fagsamling med fokus på trær. Dette skjer på Mostun natursenter den 13 september klokken 13 -15. Fagsamlingen gjennomføres som del av en turné der det også arrangeres åpne møter på kveldstid i både Haugesund og Stavanger. https://www.facebook.com/events/763106954080330/

Innlederne er:

Arnodd Håpnes, forfatter og fagsjef i Naturvernforbundet. Har skrevet boka «Trær i Norge – hvem, hva, hvor?»

Lisbeth Dreyer, forfatter og fotograf. Har skrevet boka «Fortellinger om trær»

Tore Næss, faglig leder bytrær i Oslo kommune som forteller om prosjektet «Slik forvalter vi bytrær»

Innlederne skal gi oss innsikt i hva trærne betyr for oss, hvem de er og hvor viktige de er for naturmangfoldet vi er avhengige av. Trær betyr opplevelse og fascinasjon og setter preg sitt preg på landskapet og by-rommet vi lever i. Trær er til nytte og til glede.

På fagsamlingen legges det opp til kort innledninger fra de tre innlederne, og så mest fokus på spørsmål, dialog og debatt.

Deltagelse er gratis. Frukt og drikke serveres.

Meld deg på til sissel@mostun.no innen 10.september. Tips gjerne andre som kan være interessert.