Innkalling og årsmøtedokumenter til årsmøtet i Buskerud 9. april 2024 kl 18.00, mat fra kl 17.00, Folkets Hus Drammen
I lenka nedenfor finner du invitasjonen til årsmøtet i lokallaget 11. mars. Du vil også finne dokumentene til årsmøtet her når de legges ut seinest en uke før møtet
I tråd med Naturvernforbundets vedtekter kalles det med dette inn til årsmøte 2024
Pål Svere, leder av Lier skogeigerlag, svarte opp vårt leserinnlegg etter serien «Oppsynsmannen» på NRK.
Velkommen til årsmøte i Øvre Eiker torsdag 22. februar 2024.
I et leserinnlegg i Hallingdølen i dag skriver Olav Arne Løstegaard - Naturvernforbundet i Hallingdal - og Martin Lindal - Naturvernforbundet i Buskerud om Ringeriksbanen. De tar for seg det propagandaapparatet som er i gang i regionen, og som bygger på uriktige fakta og mangel på forståelse for hvor naturødeleggende fellesprosjektet 4-felts motorvei og jernbane over våtmarksområdet ved Sundvollen er.
Her finner du et notat som er skrevet av Jon Trygve Johnsen for Naturvernforbundet i Øvre Eiker. Hensikten er å forbedre kunnskapsgrunnlaget rundt kalkrik skog i Veiaområdet spesielt og i Eiker generelt.
Mange har fått med seg Bård Tufte Johansen sin serie «Oppsynsmannen» på NRK. Han viser en grell realitet som er ny for mange, men dessverre gammelt nytt for oss som har jobbet med naturvern over flere år.
Naturvernforbundet i Lier, støtter Lierskogen Vel og Samfunnslag sin underskriftskampanje hvor de setter fokus på dårlig planlegging på Lierskogen, og uttrykker bekymring for den planlagte næringsutviklingen på Sagvollskogen.