Barnas store fjæredag

Lærerik og morsom dag i fjæra lørdag 20. april

Naturvernforbundet i Kristiansund og Averøy oppfordrer til å ta med barn og barnebarn på lærerik og morsom dag i fjæra arrangert av Tekna Kristiansund. Det blir aktiviteter som passer for barn i alle aldre.

Tid og sted: Lørdag 20. april kl 13:00-16:00, Gløsvågen i Kristiansund. Se mer info på Tekna sine sider

Marinbiologer vil bidra med sanking av ulike arter som vokser og kryper og kravler i fjæra, og mulighet for å studere disse nærmere i mikroskop. Videre blir det blant annet besøk fra ornitologer som stiller med materialer for fuglekassesnekring, kikkerter og fuglequiz. Møre og Romsdal friluftsråd informerer om plastforsøpling og strandrydding, og Kristiansund og Nordmøre Turistforening (KNT) stiller med bålpanne for pølsegrilling samt naturquiz. Risken nyttvekstforening stiller med folk som kan vise hva som kan sankes, tilberedes og spises i fjæra. Røsk hodet opp fra nettbrettet og smarttelefonen og bli med på en dag utenom det vanlige!