Møre og Romsdal Natur og Ungdom med nytt fylkestyre!

Møre og Romsdal Natur og Ungdom har helga 25. – 27. mai 2007 vært samlet på Bekkevoll ungdomsskole i Molde, der de har hatt seminar om aktivisme. Seminaret hadde ca. 20 deltakere, som fikk lære om hvordan man skal få gjennomslag for sakene man arbeider med, og hvilke påvirkningsmidler som man kan bruke.

Under seminaret var det også klart for valg av nytt fylkestyre. Ane Marte Rognskog ble ny leder i Møre og Romsdal Natur og Ungdom, Lise Staurnes og Kristi Langli ble nestledere, og Guro Ugelstad ble styremedlem.

Seminaret bestod av foredrag holdt av ulike Natur og Ungdom-medlemmer og folk utenfra. Nestleder i Natur og Ungdom nasjonalt, Lene Liebe kom for å lære bort en del triks. Seminardeltakerne fikk også besøk av en tidligere politiker, Bitten Linge, som snakket om hvordan man jobber med politikk.

Lørdag formiddag var det aksjon i Molde sentrum, der deltakerne droppet banner og delte ut løpesedler om buss. Natur og Ungdom vil at folk skal ta bussen i stedet for å kjøre bil, da privatbilismen stadig øker. – Man trenger også et billigere busstilbud, slik at folk faktisk benytter seg av busstilbudet. Jo flere som tar bussen, jo bedre blir busstilbudet, sier daværende fylkesleder Lise Staurnes.

– Det nye fylkestyret gleder seg veldig til å begynne å jobbe sammen, sier den nyvalgte fylkeslederen Ane Marte Rognskog. Saker som får størst prioritet av fylkestyret fremover blir å få lokalvalget til å handle om klima, å bedre busstilbudet og få det billigere, samt selvfølgelig rekruttering av nye medlemmer.

For spørsmål eller mer informasjon, kontakt fylkesleder Ane Marte Rognskog, på telefon 46413213 eller e-post anemarte(a)nu.no.

Møre og Romsdal Natur og Ungdom med bussaksjon våren 2007

Natur og Ungdom med vårseminar i Molde – Bekkevoll ungdomsskole mai 2007