Tematime og årsmøte i Naturvernforbundet i Rauma

Naturvernforbundet i Rauma inviterer til åpen tematime før årsmøte mandag 23.3. kl 19.00 i «Romsdalshorn,» Rauma kulturhus.

”Tradisjon og nyskaping i byggeskikken.” Vi får besøk av direktør Jarle Sanden ved Romsdalsmuseet som vil snakke om dette viktige temaet.

Det blir mulighet for spørsmål og korte innlegg etter foredraget.

Vi ser med glede at byggeskikk kommer på agendaen i Rauma, og viser til for eksempel arkitekt Reiulf Ramstad (Åndalsnes Avis 5.3.), som uttaler: ”det bør være liten tvil om at naturglade mennesker ønsker seg en dyptgående respekt for naturen også i arkitekturen.”

Rauma kommune har vedtatt en visjon som forplikter. Naturvernforbundet i Rauma ønsker å rette søkelyset mot hyttebygging på fjellet, men også mer sentrumsnær bebyggelse er svært viktig.

Vi ønsker alle hjertelig velkommen, og håper at også politikere og ansatte i Rauma kommune tar turen til kulturhuset / Romsdalshorn denne kvelden!

Hilsen styret, Naturvernforbundet i Rauma