Velkommen til Kollektivt krafttak 2007!

I år er det kommune- og fylkestingsvalg. Politikerne som blir valgt skal styre over kollektivtilbudet de neste fire årene. Fra fredag 16. til lørdag 17. februar samles venner av kollektiv­trafikken fra hele landet på Bristol i Oslo. Alle er velkommen, enten de vil være med i arbeidet for bedre kollektivtilbud, lære om hva kollektivtrafikken kan gjøre for samfunnet eller se og høre en spennede debatt om den politiske veien videre for kollektivtrafikken.

Programmet er i ferd med å falle på plass og vi kan friste med blant annet følgende innledninger:

• Hvilke virkemidler trenger kollektivtrafikken?
    v/ Bård Nordheim, Transportøkonomisk institutt
  • Hvorfor er kollektivtrafikk miljøvennlig v/ Vestlandsforsking
  • Hvorfor skader Norges veipolitikk miljøet?
    v/ Aud Tennøy, Norsk institutt for by- og regionsforskning
  • Belønningsordningen, hva er den og fungerer den?
    v/ Erik Natvig, Bergen Natur og Ungdom

I tillegg kan vi friste med politikerdebatt og den tradisjonelle avslutningsmiddagen.

Det strekker seg fra kl 1000 (registrering 1030) fredag 16. februar, til middagen kl 1800 lørdag 17. februar. Konferansen finner sted i konferanselokalene til Hotell Bristol i Oslo. For de som trenger overnatting fra fredag til lørdag, hjelper vi gjerne til med det. De som vil kan også overnatte under sparsommelige forhold på Ullevål skole, der deltakerne fra Natur og Ungdom overnatter. Prisen per deltaker fra Naturvernforbundet eller Natur og Ungdom er 250 kr, og dekker deltakelse på konferansen med kaffe, te og lunsj begge dagene, samt avslutningsmiddagen på lørdag. Vi gir også reisedekning, med en egenandel på 300 kr.

Påmelding kan gjøres i dette skjemaet eller på mail til kk(a)kollektivkampanjen.no
For Kollektivkampanjen Thomas Nygreen sekretær