Høstdagen ved Haukvatnet 2022

Søndag 4. september arrangeres den tradisjonsrike Høstdagen ved Haukvatnet for 29. gang. Her blir det mulighet til å prøve spennende frilufts- og utendørsaktiviteter. Vi i Naturvernforbundet er med og alt er selvsagt helt gratis.

Vi gleder oss til et aldri så lite comeback etter noen kjedelige år med pandemi og restriksjoner. Det pågår noe oppussing og arbeid rundt Haukenhytta, slik at det ikke blir ordinært kiosksalg som tidligere år.

Vi oppfordrer alle til å reise kollektivt. Parkering ved Haukenhytta er forbeholdt funksjonshemmede, mens parkeringen på Nilsbyen er åpen for alle.

Dette er noen av aktivitetene tilstede:
– Fisking med TOFA og TJFF
– Naturbingo og artsjakt med Naturvernforbundet i Trøndelag
– Kanopadling
– Skyting med salongrifle i Nilsbyen
– Natursti med Skogselskapet
– Statskog med diverse aktiviteter
– Soppkontroll med sopp og nyttevekst
– Trondhjems turmarsjforening
– Røde Kors
– Trubadur Jan Borset spiller ved Haukenhytta

Arrangører er Trøndelag idrettskrets, Trondheimsregionens friluftsråd og Forum for natur og friluftsliv i Trøndelag. Arrangementet er en del av Friluftslivets uke og støttes av Norsk Friluftsliv og Miljødirektoratet