Ryddeaksjon på Otterøya

I forbindelse med Verdens miljøverndag den 5. juni, inviterer Naturvernforbundet i Trøndelag og Naturvernforbundet i Namdalen til ryddeaksjon på Otterøya utenfor Namsos lørdag den 6. juni.

Oppmøte ved Steinvika på Aglen, kl. 12. Det tar ca 10 min å gå fra bilen til stranden som skal ryddes.

Vi ordner søppelposer, og avfallet blir hentet av Oppdretternes miljøservice.

Det er krav på forhåndspåmelding, send sms eller e-post med navn, e-post og tlf.nr. til Alette Sandvik på tlf; 90 60 39 50, e-post: fjellykke@gmail.com

Koronainfo: Naturvernforbundet følger smittevernreglene. Det er viktig at du ikke deltar på ryddeaksjonen dersom du:

a. Har vært eksponert for eller vært i nærheten av noen som har fått viruset påvist siste to uker

b. Har feber

c. Har sykdomssymptomer som hoste, vondt i halsen eller andre influensasymptomer

d. Er i karantene eller isolasjon

Deltakere må holde minimum en meter avstand til hverandre. Enhver fysisk kontakt mellom deltagere må unngås, slik som for eksempel håndhilsning og klemming. Utstyr skal ikke deles mellom deltagere. Ta derfor med egne hansker. Var nøye med å ikke ta deg i ansiktet og vask hendene grundig etter rydding. Det vil være tilgang på desinfeksjonsmiddel, men ta gjerne med eget Antibac også.

Ta med vennene dine, familien eller kolleger ut på tur for å rydde sammen med oss. Ta med hansker, niste og drikke. Vi ordner med bål.