Miljøpris til Mads Løkeland

Nestleder i Naturvernforbundet i Sør-Trøndelag, Mads Løkeland, ble torsdag overrakt Orkdal kommunes miljøpris.

Mads Løkeland ble tidligere denne uka tildelt Orkdal kommunes miljøpris for mangeårig naturvernarbeid. Løkeland fikk prisen både for arbeidet med klassisk naturvern og fornybare energiløsninger.

Løkeland sier at han ser på prisen like mye som en pris for Naturvernforbundet som en pris til han selv, og mener at Orkdal kommune med denne prisen setter pris Naturvernforbundet som vaktbikkje for miljøet.

Han sier at Naturvernforbundet har et godt samarbeid med Orkdal kommune, og at det er veldig positivt at når kommunen bestemmer seg for å bygge ny skole, så bygges den etter passivhusstandard.

Orkdal kommune deler årlig ut Miljøprisen til personer, institusjoner eller organisasjoner. Prisen er en anerkjennelse av særlig aktiv innsats i miljøarbeidet i Orkdal kommune, og skal inspirere til aktivt innsats og tiltak som fremmer mulighetene for å oppnå en bærekraftig samfunnsutvikling.

Prisen deles ut i kommunestyrets siste møte for året og er 10.000 kroner i tillegg til et prisbevis.