28.jul 2023

Hva: Olavsfest, stand
Når: 28.jul, kl. 10:00 – 30.jul, kl. 18:00
Hvor: Vestfrontplassen, Nidarosdomen

De tre første dagene av årets Olavsfest kan du møte Naturvernforbundet på stand. Stikk gjerne innom for en prat om natur- og miljøsaker i ditt nærområde eller som du brenner for.

Fra tidligere stand i forbindelse med Olavsfest. Her gjøres forberedelser til fuglekassesnekring.

Årets tema er «tillit»

«Tillit» er et sentralt tema for oss som jobber med natur og miljø. Mange opplever et sprik mellom internasjonale forpliktelser og nasjonale mål om klima og natur på den ene siden, og konkrete vedtak og utbyggingsprosjekter på den andre siden. Dette er med på å svekke tilliten til politikere og system.

På standen vil vi vise fram saker og tema Naturvernforbundet i Trøndelag og Naturvernforbundet i Trondheim er opptatte av, vi vil ha noen familie-aktiviteter og det blir anledning til å ta en kopp kaffe sammen med oss.

Kan du bidra i tre timer en av dagene?

Standen blir bemannet med erfarne folk, men vi trenger flere til å bidra. Kan du sette av tre timer en av dagene, er det kjempefint! Du trenger ingen spesielle forkunnskaper eller fagkunnskaper. Vi trenger folk til å hjelpe til med fuglekasse-snekring (meget enkelt, alt er ferdig forberedt), høre på hva folk er opptatte av, dele ut brosjyrer og servere kaffe.

Olavsfest varer fra 28 juli til 3. august, men vår stand skal «bare» stå de tre første dagene; 28. – 30.juli. Kan du delta, så send en epost til trondelag@naturvernforbundet.no og gi beskjed om hvilken dag og tidspunkt du kan være med. Oppgi også telefonnummer og gjerne T-skjorte størrelse.