Bli med oss #sammenpåtur i Trondheim!

Ta med barna, bestemor og bestefar, onkel og tante på en aktiv kveld i Trondheim Sentrum!

#SammenPåTur, Trøndelag Krets av Norges Speiderforening, Naturvernforbundet i Trøndelag, og Pilegrimssenter Trondheim inviterer til turkveld fra Ilaparken til Nidaros Pilegrimsgård langs Gudbrandsdalsleden! Bli med å lær om alt vi tilbyr av aktiviteter til alle aldre.

Program:
17:30 – Oppmøte i Ilaparken.

18:00 – Naturvernforbundet og Pilegrimssenter Trondheim leder turen langs pilegrimsleden til Nidaros Pilegrimsgård. På veien får barn og unge utdelt artsliste, hvor de skal forsøke å finne så mange dyr og planter som mulige mens vi går. Samtidig vil Naturvernforbundet formidle om vern av dyr og planteliv i bymiljø. Nidaros Pilegrimsgård vil fortelle om Pilegrimsledene og Den Moderne Pilegrimen underveis.

19:00 – Trøndelag Krets av Norges Speiderforbund venter med bålkaffe ved Nidaros Pilegrimsgård og leder aktivitet knyttet til deres virksomhet. Her kan gamle og unge lære nye knuter. Det vil også være mulig for dyktige speidere å kvalifisere seg til et speidermerke. Streif Café ved Nidaros Pilegrimsgård serverer sin signaturrett Urkorns kanelsnurr og leskedrikk til alle deltakere. Her er det også rom for å stille spørsmål angående vår aktivitet.

20:00 Arrangementet har en flytende avslutning mot klokken 20:00. Vi håper alle som deltar får en minnerik opplevelse, og at dere kontakter oss igjen om dere ble nysgjerrige på aktivitetene vi tilbyr.

Hilsen #SammenPåTur

Arrangementet er gratis og krever ingen påmelding. Vi setter likevel stor pris på om du trykker «skal» eller «interessert» på Facebook-arrangementet om du ønsker å delta.

Link til Facebook-event:  https://www.facebook.com/events/417066790255038