Mats og Henrik fikk jobben

Det var stor interesse og mange gode søknader til Dalførepatruljen. Nå er Mats Maalø og Henrik Kraft ansatt.

Både Mats Maalø og Henrik Kraft er 18 år og bor i Stjørdal.  Hele 36 personer sendte søknad om å jobbe i Dalførepatruljen i sommer.  Oppdraget er særlig å rydde ved de store ferdselsårene i Stjørdal og Meråker, både i områder rundt rasteplasser og andre sidelommer. Prosjektet er finansiert gjennom midler som Naturvernforbundet mottar fra Miljødirektoratet.

– Vi hadde stor suksess med Ferskvannspatruljen i fjor, da to unge jenter reiste fra vann til vann i innlandet og ryddet avfall. De gjorde en så bra jobb at flere fattet interesse for tiltaket. Nå har også Hold Norge Rent meldt sin interesse for hva vi greier å få til, sier lokallagsleder i Naturvernforbundet Ellen Andersson til Stjørdals-Nytt.

Prosjektet drives av Naturvernforbundet i Stjørdal og Meråker sammen med Rune Sagen. Dalførepatruljen skal bruke en elektrisk drevet varebil, som er utlånt av Kristoffersen Bil. Oppstart er 1. juli. Følg Dalførepatruljen på Facebook!

Bladet har også omtalt ansettelsen av Mats og Henrik.

(Foto hentet fra Stjørdals-Nytt.)