Bli med på ryddedugnad!

Sammen med Trøndelag Bondelag ønsker vi å invitere deg og vennene, kollegaene eller familien din til å bli med på ryddedugnad den 4. mai.

Byryddedagen

Ta dere en tur ut på lunsjen, eller en kveldstur og rydd et område. Det kan være et stykke langs en elv, en strand, et område i en skog eller på en eng.
Og kan du ikke akkurat den 4. mai? Rydd gjerne en annen dag i stedet.

Dette er en aktivitet som egner seg godt for mindre grupper, og siden det foregår ute, er det en relativt sikker aktivitet nå under pandemien, det er sosialt og ganske givende. Gå gjerne inn på Hold Norge Rent sin ryddeportal www.ryddenorge.no og registrere hvilket område dere rydder/har ryddet. Der kan dere også se i hvilke områder det har blitt registrert forsøpling.

Dere kan også adoptere et område inne på Hold Norge Rent. Ved å adoptere en bit av Norge er dere forpliktet til å rydde dette stedet tre ganger i året. Dere får heder og ære inne på ryddeportalen. Her kan dere lese mer om ordningen: https://holdnorgerent.no/minbitavnorge/

Del gjerne bilder av hva dere finner under #plastjakten og #naturvernforbundettrøndelag på Instagram. Registrer også gjerne funnene på www.plastjakten.no

Link til Facebook-event: https://www.facebook.com/events/1109062386264667