06.mai 2023

Bli med å bygge insektshotell

Hva:
Når: 06.mai, kl. 13:00
Hvor: Trondheim Studenthage

Lørdag den 6. mai kl. 13:00-16:00 inviterer Naturvernforbundet i Trøndelag og Trondheim Studenthage til bieverksted i Trondheim Studenthage! Her får du mulighet til å bygge insektshotell, dyrke blomster og mer!

Å bygge insektshotell har blitt veldig populært de siste årene, men hva er det egentlig og hva skal til for å få besøk i det? På møtet vil du ikke bare få muligheten til å snekre et eget insektshotell, men du vil også lære mer om den viktige jobben våre pollinerende insekter gjør, samt være med og så blomstereng og lage frøbomber. Insektshotellene skal henges opp ved Tempe Kirke og studenthagen.

Arrangementet er åpent for alle i alderen 9-16 år og er helt gratis.
Det blir mulighet for å grille, så ta med egen grillmat. Vi stiller med noe varmt å drikke og pinnebrød.

Påmelding finner du her: https://docs.google.com/…/1FAIpQLSf7otl…/viewform…

Arrangementet er et prosjekt i samarbeid mellom Naturvernforbundet sitt prosjekt Naturvennlige nabolag og FN-sambandets kompetanseprogram for unge, og er sponset av Sparebank 1 SMN.

Spørsmål? Kontakt Ingvild Solberg Brandtzæg på 97625097