26.sep 2023

Bli med å se filmen ‘Fedrelandet’

Hva:
Når: 26.sep, kl. 18:10
Hvor: Kimen kino

Tirsdag 26. september inviterer vi medlemmene i Naturvernforbundet Stjørdal og Meråker og andre som er interessert i naturvern på kino. Vi betaler billettene.

TAKK TIL ALLE 70 NATURINTERESSERTE SOM BLE MED PÅ KINO! DET VAR GØY AT VI BLE SÅ MANGE, OG VI HÅPER AT ALLE HADDE EN GOD FILMOPPLEVELSE.

Vi går på Kimen kino på Stjørdal for å se Margareth Olin sin siste film ‘Fedrelandet’.

Hvis du vil være med: send en e-post til stjordal@naturvernforbundet.no innen tirsdag morgen kl 09, og oppgi fullt navn og om du vil ha en eller to billetter. Du kan ta med deg en venn eller noen du har lyst til å bli venn med. Vær så snill å gi beskjed i god tid dersom du/dere likevel ikke kommer.

(vi må ta forbehold om at vi har nok billetter, så ikke nøl med påmeldingen).

Filmen starter kl 18.10 så kom litt tidligere, sånn at vi har tid til å dele ut billetter.

Etter filmen samles de som vil i ‘Cafe Kulissen‘ i Kimen for kake, kaffe og/eller konversasjon.

Vi håper å se deg! Velkommen 🙂

Ål kulturhus skriver forresten følgende om filmen:

«Frå Margreth Olin, regissøren av m.a. Mannen fra Snåsa, Engelen og Barndom, kjem dokumentaren Fedrelandet, ei nær og spektakulær omfamning av vår første kjærleik: Naturen. Med Olin sin 85 år gamle far som guide, opplever me den mest eventyrlege dalen i Noreg, Oldedalen i Nordfjord. Her har han vakse opp, og her har generasjonar før han levd i balanse med naturen. Majestetiske bilete av ville fjell, kalvande brear og yrande dyreliv går side om side med foreldra sine forteljingar om generasjonane som trakka opp stigane, tilhøvet me har til naturen og kva som er verdifullt i livet. Musikken er komponert av unike lydopptak – naturen sine eigne melodiar, omsett og framført av London Contemporary Orchestra.   Med Fedrelandet har Margreth Olin laga sin mest storslagne film, og samstundes hennar mest personlege, med Wim Wenders og Liv Ullmann på laget som utøvande produsent».